I en ny undersøgelse har Red Barnet Ungdom spurgt en stor gruppe børn med læringsvanskeligheder, hvordan de tror, at læringsproblemer kan løses. Børnene peger på, at de især har brug for tætte relationer med voksne, der har tid og overskud til at hjælpe det enkelte barn. I Red Barnet Ungdoms læringscafé på Vestre Skole i Svendborg er det netop den tætte relation, som er i fokus.
Copy link address
Michael Thorbjørnsen mith@faa.dk
Annonce
Red Barnet Ungdom, som står bag en læringscafé på Vestre Skole, har lavet en undersøglese, som viser at der er brug for et øget fokus på relationerne i skolen frem for alene at se på præstationerne. Foto: Red Barnet Ungdom
Børnene selv mener, at det er vigtigt, at de modtager tiltrækkeligt med hjælp og opmærksomhed fra voksne, når de skal lære. Foto: Red Barnet Ungdom
Børnene selv mener, at det er vigtigt, at de modtager tiltrækkeligt med hjælp og opmærksomhed fra voksne, når de skal lære. Foto: Red Barnet Ungdom